7/16/10

KU MENANGIS LAGI...... :'(

wokay.....pg nie (16.7.2010) aku bgn melihat handset nokia x6 aku, jam menunjukkn 6.09 a.m .....lantas aku bgn menuju ke bilik air mengambil air sembahyang.....selesai solat subuh jam 6.30 a.m, nafsu aku utk melihat result kian maximum, lalu aku pun berkata dlm ati, "ahlol, nnt last2 aku tgk jugak, better aku tgk skrg, klau teruk boleh aku sedey2 kat tmn nnt time aku jogging" ......

aku pun memasang plug laptop ku....kemudian aku menunggu lebih kurang 5 mnt utk laptop aku membuka "matanye" sepenuhnye.....lps 2, aku click "INTERNET EXPLORER" and terus mengisi ruang "GOOGLE SEARCH", utp prism......kini, sekiranye doktor berada di sebelahku menge"check" blood pressure aku sure x normal.....jantung aku dup dap dup dap, xtaw ah brap kali per second.....

selepas ku menekan email dan password aku, aku terus menekan result slip dgn lafaz bismillah.....aku scroll mouse aku kebawah dan melihat 3 digit dgn 2 titik perpuluhan.....----->>> 3.49   aku x taw nk berkata ape.....sedey bercampur bersyukur.......

aku terus mencapai handsetku, dan turun ke bawah 2nd floor.....aku menelefon papa ku.....ku berkata, "ayah, result da dpt, 3.49  .....dan aku pun mula menitiskan air mata....." papa ku balas dgn , "abg, abg sedey ke, jgn nangis....bersyukur, ayah taw abg da wat terbaek....yg penting ade improvement.....cuba lagi, jgn putus asa....ayah yakin nex sem aku lg berjaya...." (2 serba sedikit dialog antara aku dgn papaku)...kemudian aku menelefon mamaku....."mama, abg dpt 3.49   ...." mama ku balas, "abg, mungkin ALLAH nak tunjuk abg masih ade lg kekurangan....cari kekurangan 2.....betul kn......"

da settle sume, aku pun terduduk di coridor 2nd floor......memikirkn ape yg aku silap.....aku memikirkn blk, knpe MEB aku "B" .....MEB DR MURU tanda kn....pasal tibe2 kejam.....kemudian aku pikir knpe aku x dpt lg target aku, .....dan aku rase aku taw jawapan die....

sblum aku naek keatas ke blk ku, aku mengesat air mataku, takut rumate aku nmpk...huhu.... entah lah....walaupapepun aku akn cube lg....."RISE AND RISE AGAIN UNTIL LAMBS BECOME LION....

1 comment: