1/22/11

HARAPAN SEM 6.....

okay2...MONDAY da start da sem baru...adui....rase mcm skjp je cuti...aku rase cuti kali ni plg best mungkin sbb aku byk jalan.....sumpah aku x study pape time cuti for d 1st time since foundation.......

harap sem ni mcm biasa dgn harapan dpt la DL lg....aku nk up kn cgpa aku..huhu...hopefully aku dpt blk momentum aku mcm last sem....itu mmg mcm mane aku rase time SPM...study smpi sakit.....rase puas....lps 2 aku harap sem ni mcm sem lps, bole pilih group sndiri..... harap lab partner aku pun boleh diharap.....lecturer pun harap sporting gak mcm DR AZMI ah tp tlg ah jgn ade yg "HOT" mcm DR BABA....adeh....susah2..hahaha

dr segi kawan....first aku nk minx maaf kat abg wira....walaupun die kutuk aku mcm nk mati, tp bile pikir secara waras, aku rase die x niat pun nk kecik kn ati aku.....mungkin mmg perangai die da mcm 2.....tu sume anugerah tuhan....xleh nk wat ape...bio aku mengalah xpe...susah ah klau kite jumpe seseorg 2 klau x bertegur sape..maen lalu je...2 bkn budaya kite....dan aku rase die antara salah soerg yg bg aku peransang utk kurus disebabkn kutukan beliau selain motivation dr papa n mama n teguran yg agak panas yg seorg kawan aku ni....2 aku xleh bg taw....tp aku anggap teguran 2 utk kebaikan aku gak.....
yg lain pun aku harap xyah nk kecik ati dgn aku klau aku ter"lazer" o ter"lepas" ckp....n tlg n plez sgt2 jgn segan tegur o takut dgn aku....aku mmg superb garang n serius tp aku layan org klau die layan aku baek....

dr segi badan aku lak...so far alhamdulillah, aku xde lg blood pressure...tinggal tunggu papa je tumbang kn kambing sekor cuz papa aku da nazar da ari 2 klau aku baek dr blood pressure die akn wat.....so cpi 2 bkn mudah, kne kurus kn bdan, byk exercise, byk minum air, byk mkn buah n sayur....harapan aku next sem, aku akn terus kn diet smpi aku muat pki size L pulak.....size XL alhamdulillah sume jenis brand from lotto,umbro,jking,jersey sume leh pki...skrg size L lak... aku nk bg tip skit ah...nk diet kne ade cara...rmi org ckp aku, "hoish, ko nnt leh sakit oooo klau x mkn...." ade cara.....first, make sure ko mkn buah n sayur....mcm aku pg aku mkn salad wat sandwich...ptg aku kn epal....mkn bile ko btul2 lapo....make sure 8 jam skli mesti mkn....mcm aku mkn sandwich pg, roti kaya ptg, epal tgh ari, malam biskut oatmeal (good 4 ur heart) ...... so perut ko sentiasa berisi with FIBRE!!!! bkn CARBO!!!!..... dat Y aku x pancit sgt minggu ni (dr 16 JAN- 21 JAN) walaupun lab pg ptg mlm, futsal tiap2 ptg n jogging tiap2 pg....cuz ko sentiase ade energy...lg 1 minum byk air manis (maksud aku jgn manis sgt as long ade rase buah n bg ko glucose je) n bilas dgn air masak...make sure dlm peti ais ade 1 botol air mineral n 1 botol air manis...

aku pun nk try simpan duet (harapan last sem yg x berjaya)...tp alhamdulillah, aku x gune lg duet aku bulan lps.....yeah, good start 4 me....c'on nuar....cube kurg g IPOH, minx org duet klau nk kuar dgn ko, no more free2..... n mkn roti2 tiap2 ari....dan aku rase pun x perlu shopping byk sgt cume aku kurg seluar cuz byk seluar aku da besar..huhu......

so dat it for now....kite tgk resultnye bile bln MEI.....nie target aku...bile aku ckp aku nk, mmg aku nk....so aku kne usaha.....xde bende yg sng n dtg bergolek....got 2 force urself tp ade LIMIT..... n good luck utk kwn2 aku.....harap korg dpt jugak capai matlamat korg...ingt, setakat tulis status nk ubah tp x act, xde gune....(bkn aku nk poyo n berlagak, tp 2 mmg cara klau nk maju, kne cube mule try walaupun skit2)....... P.E.A.C.E........

No comments:

Post a Comment