3/30/11

PLanniNG

hurm..aku x taw ah knpe aku suke cite pasal masa depan aku....mungkin sbb aku jenis yg suke plan... aku x suke klau wat satu bende x plan...sbb aku sng x focus n lost klau x plan...... so aku nk plan masa depan aku supaya aku ade target....

skrg aku mule risau pasal intern...aku mule risau bile lecturer yg replace utk ITM cite pasal intern....btul ckp die, ko kne start skrg....ko kne target company mane ko nk pilih....tp aku xtaw n aku xde target lg company mane aku nk keje.... aku ingt cuti seminggu nnt aku nk wat research tp malangnye aku g "OUTSTATION" ..... aku harap aku ade masa n ternet yg laju utk wat research....

tp b4 intern, aku harap aku da "BOOKED" someone.... roy selalu ckp nnt klau da hbs intern rmi da kne book....btul ke?? enta ah.. tp aku rase ade btul nye gaybang roy tu.... rite now, I'm a bit confuse.... a bit??? aku rase byk gak aku confuse....huh....enta...let time decide.....tp yg plg pntg jgn rush sgt....think wisely....2 pntg....tp mungkin sbb aku pemalu..aku pemalu??? YES!!! aku pemalu.....

ok cite pasal lain lak....walaupun aku xde target nk intern kat ne, tp aku ade target nk keje kat ne.....aku target nk keje kat PASIR GUDANG.....reason?? petronas tgh wat chemical plant baru n aku harap ade ah tempat utk aku...lgpun pasir gudang dgn kempas (uma original aku) bkn ah jauh sgt...dlm 20 minit klau x jam... serius, aku syg jay bee.....ko rase aman duk sana...walaupun die bandaraya, tp KEMPAS tmpt aku duduk ni ade suasana kampung lagi...aku bgn aku still boleh dgr ayam berkokok (btul ke aku spell 2??).....

next?? ok klau da keje, aku nk tukar kete dulu.... aku nk bli kete sedan terus.....aku x bli kete yg dua pintu je konon utk single dulu...xnk2...pada aku membazir....brape lama je ah ko boleh idup single lps ko da keje??? UNLESS klau family aku rmi, mungkin aku tukar SUV ah....tp aku x target rmi pun...max 4 org je ank.... tp depend pada rezki.....

pasal uma??? hurm.... nie sume depend kat mane aku keje....seandainye aku keje kat pasir gudang, aku akn besar kn uma kat kempas 2 (sori xde gambo uma aku)....naek jadi dua tingkat n besar kn ke depan n rumah sewa kat blkg mungkin aku akn pecah jd uma aku..hehe....klau adek aku keje jay bee, mungkin aku divide uma tu jd dua...tp x taw ah....aku takut xde privacy lak karang....xtaw..kne bincang dgn bini kowt...hehe... o mungkin aku tinggal kat tmpt lain tp still kat jb.... another possibility, klau keje kat kay ell, aku terpaksa ah bli uma kat kay ell....tp aku cube elak sedaya upaya supaya xnk keje kat kay ell....kay ell sesak sgt ah wei...klau lg 10 thn, enta mcm mane enta rupenye...byk sgt masalah....masalah sosial ah plg takut...aku takut ank aku terpengaruh dgn dak2 kay ell....serius bahaya....xnk2..... lg satu kemungkinan, aku akn wat uma kat AYER ITAM......aku ade tanah kat situ....walaupun tmpt 2 x membangun sgt, tp skrg da ade skola, n 10 thn akn dtg mungkin da ade byk kemudahan kat situ....lg pun kat situ dkt dgn tol, dkt dgn bandar KLUANG n BP.....

da cukup cite pasal uma..... sudah pasti aku xkn sambung blajo.....itu suday pasti!!!....UNLESS aku x dpt keje yg memuaskn then aku TERPAKSA sambung...harap2 x ah...c'on ah...hidup x lama doe....aku nk jd family man.... aku xnk keje lama2.....aku rase aku da ckup duet, aku nk melancong.....klau boleh tp2 bulan aku nk amek cuti seminggu then g melancong ( nk jd macam IAN WRIGHT (xknl g google))....tp masalahnye skrg, ank ko skola la pulak.... mungkin nnt die org da masuk U, aku g jln2 dgn bini aku je ah...haha....ahlol die org da besar.....kan aku pernah cite aku nk wat satu dokumentari pasal dak2 malaysia yg study kat oversea... aku nk cite pasal kehidupan student2 m'sia kat oversea...mcm mane life die org.... serius menarik....   mane taw aku leh joint venture dgn MARA n TV3...hehe...(mcm2 ah aku ni)

walaupapepun, aku akn g OLD TRAFFORD dulu bile aku da dpt gaji pertama aku...2 aku da deal dgn papa aku....papa aku pun MAN UTD fan...klau weekend mmg kiteorg plg kecoh ah kat uma.....haha... tp pada masa yg sama, aku kne kuat beramal..... hehe...

aku rase aku xkn keje smpi umo aku 60....aku akn pencen awal , time 2 baru aku bli kete best2....nk rase gak bli kete mahal ni..hehe... by dat time, aku harap aku dpt tgk ank aku idup sng....idup ko akn susah bile ank ko idup susah gak.... masa ni ko maen dgn cucu ko je ah...haha.... ok da2...part ni aku xleh nk plan sgt cuz jauh sgt....haha....

so 2 je....aku akn update lg pasal plan aku setiap 5 thn dlm blog ni....haha....(enta aku ade masa ke x nk update nnt) ....bubye!!!!

1 comment: