5/24/11

Kenangan from Bandung...

seminggu berlalu... so...kenangan yg masih terlekat di memoriku amat byk skli....mari bisa saya cerita satu persatu.....
1. 1st2 time landing, aku da risau da cuz landasan die x smooth....takut aku tgk...huhu...lps 2 aku tgk airport die, alahai.....cotet je..haha....nama airport die BANDARA HUSEIN....

2. rumah kat bandung....cute uma die org....design die lain dr kat m'sia...lg 1, aku tgk uma kat sini sume besar2....bile tanye ni uma org "elit2" ke?? pak nye kata bkn, ni uma org biasa aje.... wow...uma biasa da mcm ni, klau elite mcm mane pulak rupenye....haha

3.there's poverty everywhere...at 1st, I was shocked watching children playing at traffic light junction.... pak Dyw bilang, ibu bapa mereka yg suruh minta sedekah kat jalanan.... aku tgk rmi gak ibu2 mengendong anak kecik minta sedekah....comot muke mereka....nk bg serba salah....nnt sekali bg yg sume pun mintak...huhu....ade gak ank2 remaja bawak guitar merayap sambil menyanyi dgn harapan dpt belas kasihan dr org awam.....mereka lazim nye bermain guitar pabila angkotan kota ataupun bas mini awam berhenti di traffic light....

4. haha...yg ni lawak...time 2 lps asar.....aku keluar awal dr bilik cuz yg lain x siap lg....saje nk tgk2 permandangan luar....tgk2 pak Dyw nye x smpi lg...lps 2, tibe2 pak guard ni tanye, "tungu sape pak??" aku jwb, "tungu pak Dyw" ....guard, "bisa aje nnt die kemari, enggak perlu risau, mane isteri pak??" aku da terpinga-pinga da.....muke aku ni muke da kawen ke?? haha tua sgt ke aku ni??...haha.... aku terus jwb, "saya bujang lg pak, enggak belum temui pacarannye" ....haha....

5. view kat bandung mmg spectacular....lg bgus dr cameron o fraser hill...lg sejuk dr Genting (aku rase 2 je tmpt plg sejuk kat m'sia) mmg awesome....TANGKUBAN PERAHU n KAWAH PUTIH mesti pergi klau korg da smpi sane...xpernah lg aku tgk gunung berapi dkt2.... satu bende yg baru utk aku.... CIATER pun korg kne pergi...ladang teh die cantik.....

6.  aku juga dpt lihat die org ni still happy n bahagia hidup dlm kesederhanaan.....mereka ade sume nye...makanan ckup...sawah padi jgn cite ah, pnjg beno,,, jenoh aku tgk...nasib baek cantek...hehe.... tp beze    
antara yg miskin n kaya sgt jauh....ade yg kaya, kaya gile...ade yg miskin, miskin gile smpi kn terbaring kat TGH2 jalan minta sedekah.....yup tengah2 jln minta sedekah..seolah-olah mcm x mampu utk berdiri meneruskn idup.....

7. gadis2 bandung sgt comel.....setiap kali aku TERpandang muke mereka, lain ah air muke die org.... setiap kali aku nk bli brg, aku tgk sale gurl die org seriously mcm ikhlas nk bekerja jual barang..... yeah, aku jatuh ati dgn cewek2 dr Bandung..... bkn aku nk ckp aku player, tp 2 mmg hakikatnye....n soklan dlm FORMSPRING yg tanye aku "pompuan mane plg lawa aku pernah jumpe??" aku nk jawab blk, aku nk jwb pompuan kat bandung.... die org lemah lembut, sopan, nada yg rendah, solehah n dat is enough for me.... (kwn2 pompuan aku, sgt tersinggung ya....korg juga baek2 aje)

8. JAM kat bandung...aku x expect jam kat sane lg teruk dr KAY ELL.... jln punye la kecik...adeh.... make sure korg kuar awal klau nk g mane2....huhu

9. pak DYW ckp kat kami sekeluarga yg kite org ni so far traveller plg baek....x pernah lg tour guide diajak mkn bersama....serius, time 2 aku dgr pun nk nangis...so touching....time nk blk pun aku nk nangis bile die ckp mintak maaf sekirenye terkasar bahasa.... mereka betul2 mengharapkn kite sume dtg lg.... (damn, aku nangis :'( ) mmg ah hidup mereka sehari mmg survival....kais pg mkn pg, kais ptg mkn ptg....

10. aku pun x dpt ah lupe kn everytime g tourist spot, lps je turun van, kite sume mesti diserbu oleh penjual jalana...mereka sume menjual cenderamata....... korg kne pandai ah mengelak kn diri.... mmg kesian tgk die org, tp nk wat mcm ne, kite dtg nk enjoy...huhu

overall, aku rase trip kali ni sg2 sukses.... I LOVE BANDUNG so2 much..... lgpun ni trip yg last b4 adek aku masuk U...so lps ni papa n mama aku tinggal berdua je kat uma....huhu...so next trip insyaAllah lps parent aku g haji, kiteorg nk g NZ..... tp aku rase aku g MANCHESTER dulu kowt....hehe...x taw la, kite rancang aje..hehe

1 comment:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete